Range Roveri installatsioon Milano disaininädalal viis vaatajad ajarännakule

Range Roveri ruumikunst Milano disaininädalal viis vaatajad põnevast 1970ndate müügisalongist luksuslikku tulevikku

Luksuslik automark Range Rover haaras vaatajad installatiivsesse vaatemängu Futurespective: Connected Worlds (tõlkes: Tulevikuvaade: ühendatud maailmad). Milano disaininädalal esitletud ruumikunsti sai külastada 18. sajandist pärit Palazzo Belgioiosos 8.–11. aprillini. Tegemist oli Range Roveri esimese installatsiooniga, mis loodi koostöös California innovatiivse disaini stuudioga NUOVA, mis loob kaasahaaravaid ruumilisi disainiprojekte.

Range Roveri ruumikunsti Futurespective: Connected Worlds dünaamiline kogemus viis külastajad ajarännakule läbi kahe eristuva ajastu:1970. aastast ja 2025. aastani. Koos Range Roveri enda loomingulise meeskonnaga jutustas disainistuudio NUOVA läbi filmiliku teekonna lugu Range Roveri disainist ja jätkuvast mõjust kaasaegsele luksusele.

NUOVA asutajad Enrico Pietra ja Rodrigo Caula ütlesid: „Range Rover on pikka aega olnud kaaslane eri põlvkondadele. Range Rover on aja jooksul sujuvalt arenenud, jäädes samas truuks oma eksimatult ära tuntavale identiteedile. Koostöö margiga, mille juured on nii sügavalt pärandis, kuid mis areneb pidevalt, tundub meile loomuliku suunana. Meie ajarännakud ei lähtu pelgalt nostalgiast või mängulustist – me uurime ajakapslite abil, kuidas disain, innovatsioon ja viimistletud meisterlikkus omavahel läbi ajastute põimuvad.”

Ajaloolisest Piazza Belgioiosost sai Range Roveri ajarännu lava. Piazza keskel kõrgus 25-meetrine monoliit, mida kaunistas kuldne Range Roveri logo, mis oli väravaks ajarännakusse sisenemiseks. Esimene ajakapsel oli inspireeritud algupärasest 1970. aastate automüügisalongist, juhtides külastajad tagasi aega, kui algas Range Roveri sõidukite tootmine. Keset nostalgilist seitsmekümnendate interjööri troonis kapsli keskmes numbrimärki YVB 151H kandev sõiduk. See on eriti märkimisväärne klassikaline Range Rover – margi kõige esimene eelseeria sõiduk, mis valmistati enne margi esitlemist avalikkusele 1970. aastal.

Algupärases oliivirohelises värvitoonis kaheukseline eelseeria-auto oli paigutatud puitpaneelidega vooderdatud ruumi, mida iseloomustasid rikkalikud värvid ja kombatavad tekstuurid. NUOVA oli disaininud ruumi jaoks vastavalt kohandatud mööbliesemed, sealhulgas veripunase diivani, valgest Carrara marmorist ümmarguse Enzo laua ja eritellimusel valmistatud toolid. Nii esitleti Range Roveri saamislugu ja margi luksusliku disaini juuri.

Ajastu õhkkonda täiustasid retrodetailid – akvaarium, ajaloolised esemed ja originaalvisandid. Ruumi valgustas 44 eritellimusel valmistatud sooja valgusega laevalgustit, rõhutades interjööri ikoonilisi siluette ja luksuslikke värve.

Range Roveri installatsioon Milano disaininädalal viis vaatajad ajarännakule

Siit liikusid külastajad järgmisse ajastusse. Range Roveri kaasaegset nägemust esindav teine kapsel oli tulevikku vaatav eeterlik ruum. Prismaatiline valguskasti sisemusse paigutatud peegelsambad sümboliseerisid aja kulgemist. Ruumi keskel püüdis valgusvihkudes pilke kõige uuem viienda põlvkonna Range Rover Autobiography – moodsate luksusreiside embleem.

Eritellimusel loodud metallikrohelise välisviimistlusega – austusavaldusena klassikalisele eelkäijale – sõiduk viis kahe auto ja kahe ruumi koosmõjuni, sümboliseerides Range Roveri teadlikku arengut ja identiteeti. Ruumi täitvad helid ja ajakapslile loodud moodne lõhn Wet Stone kutsusid leidma hetke mõtisklemiseks.

Kogu ajarännaku kogemuse jooksul juhendasid külastajaid võõrustajad, kes kehastasid vastavat ajastut.

Ruumikunstist kujunes ühtlasi multisensoorne kogemus, kus mõlemas interjööris lõid meeleolu lisaks eritellimusel valmistatud mööblile ja valgustusele ka ajastutele vastavalt kujundatud helimaastikud. NUOVA süsiniknegatiivne luksuslik lõhnabränd Aeir oli selleks puhuks loonud ajakapslitesse sobivad lõhnad. Kogu disainikogemus oli loodud eksklusiivselt Range Roverile.

Esimeses ajaväravas veedetud aega täitis orkestreeritud muusikaline esitus, mis mängis läbi Dorothy süsteemi. Kroomitud kõlar oli keset ruumi, mida täitis Grand Rose viirukilaadne lõhn, tuletades meelde seitsmekümnendate lõhnu vanade rahatähtede ja nahkpolsterduse nootidega. NUOVA oli loonud Range Roveri ajarännakute jaoks eritellimusel valmistatud esemeid. Koostöös Los Angeleses asuva luksusrõivaste ateljeega L’Equip valmistas NUOVA disainerrõivaste komplekti ajaränduritele, mis oli inspireeritud 1970. aastate töörõivastest ja Briti moest.

Range Roveri installatsioon Milano disaininädalal viis vaatajad ajarännakule