Defender OCTA on Defenderi Dakari ja FIA maastikuralli maailmameistrivõistluste võistlusauto aluseks. 2026. aastal starti tulev peatamatu Defenderi perekonna jõudluskangelane hakkab näitama oma äärmuslikku võimekust maailma kõige raskematel maastikusõidu võistlustel.
Uued võistlusmäärused, mille eesmärk on teha Stock-võistlusklass oluliselt konkurentsivõimelisemaks, rakenduvad 2026. aastal. See on ühtlasi FIA ja Dakari ralli korraldajate vastus suure jõudlusega 4x4-de ja linnamaasturite aina kasvavale populaarsusele. Uute eeskirjadega lubatud suurem jõudlus teeb Stock-võistlusklassi täiuslikuks areeniks, kus vahetult tõestada Defenderi äärmist vastupidavust ja võimekust.
Mark Cameron, Defenderi tegevjuht: „Meie siiani kõige äärmuslikuma Defenderi ülim proovikivi on osalemine maailma kõige nõudlikumal maastikurallil. Olen kindel, et OCTA on maastikuralli maailmameistrivõistlustel väga konkurentsivõimeline võistlusauto. Teame, et Dakar on tohutu väljakutse, kuid Defender OCTA ühendab endas tohutu jõudluse Defenderile iseloomuliku võimekuse ja vastupidavusega.“
Defender teeb kaasa alates 2026. aastast FIA maastikuralli maailmameistrivõistluste (W2RC) viiel etapil kahe autoga ning Dakari rallil kolme võistlusautoga. OCTAl põhinev võistlusauto stardib võistlusklassis Stock, kus osalevad seeriaautodel põhinevad võistlusautod.
Defender OCTA on maastikuralli maailmameistrivõistlustel osalemiseks loomulik valik, sest tegemist on kõigi aegade kõige kiirema ja võimekama Defenderiga. Peatamatu maastikusõiduvõimekus ja tugevus on iga Defenderi kesksed omadused, ühtlasi on need ka maastikurallide võistlusautode tuumikomadused.
James Barclay, JLR Motorsporti tegevdirektor: „Defender Dakari võistlustules on uskumatult põnev väljakutse. Meil oli tugev visioon, milline võiks olla seeriaautodel põhinevate võistlusautode tulevik maastikurallidel. Uskumatult positiivne on olnud töötada koos ASO, FIA ja teiste tootjatega ning välja töötada uued võistlusreeglid Stock-võistlusklassile. Meil on käes põhjaliku ettevalmistuse, testimise ja õppimise aasta, et olla valmis startima Dakaril 2026. aastal. Meeskond on juba tublisti edenenud ja ootame väga võistlemist nii Dakaril kui ka maastikuralli maailmameistrivõistlustel. Meil on nüüd õige platvorm, et näidata Defenderi võimekust maastikumootorispordi suurimal väljakutsel – maailma kõige raskematel maastikuvõistlustel.”
Defenderi põhjalik võistlustestide- ja arendusprogramm on juba käimas. See kulmineerub katsevõistluste ja täismeeskonna startidega selle aasta lõpus. Dakari ralli ja FIA maastikuralli maailmameistrivõistlused algavad 2026. aasta jaanuaris.
Defender OCTA aluseks – ja seda ka võistlussõidukite puhul – on tugev D7x kerearhitektuur. Tuginedes kergele alumiiniumist monokokk-kandmikule, mis on iga Defenderi aluseks, on see kolm korda tugevam kui traditsioonilised konstruktsioonid raamile asetuva kerega, tagades muljetavaldava väändejäikuse.
Defender OCTA loomupärane vastupidavus koos kohandatud geomeetria ja kinemaatilise disainiga tegi OCTAst ilmse valiku osalemiseks Dakari võistlusprogrammis. Vastavalt Dakari ja W2RC võistlusmäärustikule spetsiaalselt ettevalmistatud võistlusautod jagavad Defender OCTAga kerearhitektuuri, jõuülekannet ja jõuallikat. Eesmärk on näidata Defenderi peatamatut võimekust ja vastupidavust. Jõuallikaks on Defender OCTA 4,4-liitrine kahe turboga V8 mootor.