Land Rover toob turule uue Defenderi, kuhu mahub kuni kaheksa reisijat

• Seiklus kõigile. Uuel Defender 130-l on pikendatud kere, mis tagab suurema reisijateruumi. Sõiduk on täiuslik valik perereisideks igal maastikul, pakkudes kuni kaheksale sõitjale ülimat mugavust pardal.

• Defenderi suutlikkus. Pikem kere säilitab Defenderi peatamatu maastikusõiduvõime. Kolm istmerida on 2+3+3 paigutuses.

• Kogenud maadeavastaja: eksklusiivne uus Sedona Red kerevärv ja neljatsooniline kliimaseade on unikaalselt saadaval Defender 130-l koos standardse õhkvedrustusega, mis suurendab mugavust.

• Täiustatud tehnoloogia: uuel Defender 130-l on standardvarustuses suurem 11,4-tolline Pivi Pro puuteekraan ning sõitjad naudivad puhtamat õhku täiustatud salongiõhu õhupuhastussüsteemiga Plus.

• what3words navigeerimine: uus Defender 130 suudab tipptasemel Pivi Pro meelelahutussüsteemi kaudu pakkuda navigatsioonijuhiseid ükskõik millisele kolme ruutmeetri suurusele alale tervel planeedil, vajamata seejuures ühendust mobiilivõrkudega.

• First Edition: hoolikalt ette valmistatud First Edition esindab parimat uuest Defender 130-st ja on saadaval kolmes versioonis, millest igaüks pakub silmapaistvat disainilahenduste kombinatsiooni.


Land Rover toob turule kolme istmereaga Defenderi, mis mahutab kuni kaheksa täiskasvanud reisijat. Defender 130 maasturiga jõuab Briti tootja mudelisarjale püsitatud eesmärgini. Sarnaselt teistele Defenderitele – Defender 90 ja Defender 110 – kannab ka uus mudel algupärastest Defenderi mudelitest inspireeritud nime.

„Uus Defender 130 paistab silma unikaalselt tasakaalus mugavuse, võimekuse ja vastupidavuse poolest, mida aitavad saavutada uuendused sise- ja välisdisainis ning täienenud tehnoloogiad. Erilised lahendused ja silmapaistev võimekus muudavad uue mudeli unikaalseks sõidukiks ja asendamatuks luksuslikuks transpordivahendiks suurematele peredele,“ ütles Jaguar Land Roveri Baltikumi juht Justė Jarušė.

Off-roader kuni kaheksale inimesele

Defender 130 on teiste mudeliversioonidega võrreldes pikema kerega, säilitades seejuures Defenderile omase maastikuvõimekuse, aga reisijad saavad kasutada kolme istmerida. Uus mudel on 340 mm senistest pikem, tuues sellega reisijateruumi rohkem avarust ning viies pagasiala mahutavuse 2516 liitrini.

Defender 130-le pakutakse eksklusiivselt uut Sedona Red kerevärvi ning sõiduki saab varustada neljatsoonilise kliimasüsteemiga, samuti tagab täienenud sõidumugavuse õhkvedrustus. Kõik Defenderi mudelid on varustatud panoraamkatuse- ja luugiga, samas kui Defender 130 luuk ulatub ka kolmanda istmerea kohale.

Kolmandas istmereas tagavad mugavuse soojendusega istmed, pehmendatud käetoed, läbimõeldud hoiualad ning USB-C pistikud, mis võimaldavad nutiseadmeid laadida. Kolmanda istmerea juurde pääsemine on tehtud võimalikult lihtsaks – teise rea istmeid saab nihutada ettepoole ja kokku klappida, nii tekib lai läbipääsutee. Pagasiruumis on õhkvedrustuse juhtnupud, mille abil saab sõidukit soovitud määral langetada, et muuta pagasi laadimine võimalikult lihtsaks.

Välisdisaini osas nõudlikumad kliendid saavad valida nüüd uue Extended Bright Pack lisavarustuspaketi, mis on saadaval lisaks juba tuttavale Bright Pack varustuspaketile. Uue paketi puhul kaetakse sõiduki alumised keredetailid Ceres Silver Satin värviga, samas kui eesmine ja tagumine põhjakaitse viimistletakse Noble Chrome värvitoonis.

„Uus Defender 130 viib meie kõige vastupidavamate sõidukite mudelisarja võimekuse uuele tasemele. Unikaalsete disainilahendustega reisijateruumis saavad ülimas mugavuses sõita kuni kaheksa inimest, pakkudes sellega suurematele perekondadele erakordseid võimalusi väljapeetud seiklusteks,“ lausus Land Roveri sõidukiprogrammide juht Nick Collins.

Navigatsioonijuhised kõikjale üle maailma


Uue Defender 130 salongist leiab kõigi kolme istmerea juurest läbimõeldud hoiualad ja mugavuslahendused, samas kui parima õhukvaliteedi taseme tagab standardvarustusse kuuluv Cabin Air Purification Plus süsteem. Standardvarustusse kuulub ka suurem 11,4-tolline Pivi Pro puuteekraaniga meelelahutussüsteem. Kumera klaasi taha peidetud, lihtsa menüüstruktuuriga ja alati uuendatud kasutajaliides on kiire, funktsionaalne ja juba esimesest hetkest intuitiivne.

Juhid saavad kolmest paneelist koosnevat kasutajaliidest oma vajaduste järgi kohandada, et tuua esile funktsioonid, mis on just nende jaoks kõige olulisemad. Süsteem suudab juhi harjumusi tundma õppida ning võib näiteks teekonda ära tundes soovitada navigatsioonijuhiseid, samas kui Smart Voice Guidance süsteem aitab vähendada audiojuhiseid olukordades, kus juht on endale tuttavas piirkonnas.

Uus Defender 130 suudab tipptasemel Pivi Pro meelelahutussüsteemi kaudu pakkuda navigatsioonijuhiseid ükskõik millisele kolme ruutmeetri suurusele alale tervel planeedil, vajamata seejuures ühendust mobiilivõrkudega.

Silmapaistev First Edition

Uus Defender 130 on saadaval SE, HSE, X-Dynamic ja X mudeliversioonides, samuti on võimalik otsustada kolme erineva First Editioni versiooni kasuks, millest igaüks pakub silmapaistvat värvi- ja disainilahenduste kombinatsiooni:

• Fuji White kerevärv, Extended Bright Pack varustuspakett, Light Oyster Full Windsor nahksisu ja heledates tammetoonides puitviimistlus.

• Sedona Red kerevärv, tumepruunid Full Windsor nahkistmed ja suitsutatud tamme toonides puitviimistlus.

• Carpathian Grey kerevärv, beežikad Vintage Tan Full Windsor nahkistmed ja pähklipuidu toonides puitviimistlus.

First Editioni mudelid on edasiarendus HSE mudeliversioonist, pakkudes teiste lahenduste seas Matrix LED esitulesid, soojendusega teise ja kolmanda rea istmeid, neljatsoonilist kliimasüsteemi, Meridiani helisüsteemi, Driver Assist Pack lisavarustuspaketti ja toonitud aknaid. Mudelid on varustatud 20-tolliste valuvelgedega ning sõidukit tellides saab valida kuuesilindrilise Ingenium P400 bensiinimootori või D300 diiselmootori vahel.

Selleks, et muuta iga väljasõidu algus lihtsamaks, pakuvad kõik võtmevaba käivituse süsteemiga Defenderid lähenemisel avamise ja lahkumisel lukustamise funktsiooni. Kui sõiduk tunneb ära, et võti on jõudnud sõidukist 1,5 meetri kaugusele, avatakse uksed automaatselt. Kui võti on aga liikunud sõidukist kaugemale kui 1,5 meetrit, lukustatakse uksed taas täiesti automaatselt.

Efektiivne valik

Uus Defender 130 on saadaval laia hulga võimsate ja efektiivsete elektrifitseeritud jõuajamitega, mille hulka kuuluvad bensiinil töötavad kuuesilindrilised Ingenium P300 ja P400 poolhübriidid ning D250 ja D300 kuuesilindrilised diiselmootorid. Võimsust on mootoritel vahemikus 250-400 hj ning pöördemomenti 470-650 Nm.

Land Roveri kuuesilindrilisi Ingenium mootoreid toetab poolhübriidsüsteem (MHEV), mis mõjutab ka kütuseefektiivsust. Süsteem kasutab 48-voldist rihma veetud starter-generaatorit (BiSG), mis talletab tavapärases olukorras pidurdades ja aeglustades kaotatud energiat ning rakendab kogutud energiat vastavalt vajadusele sõidu käigus, muutes samaaegselt ka start-stopp süsteemi kiiremaks ja efektiivsemaks.

Kõik Defender 130 sõidukid on varustatud Land Roveri nutika neljarattaveosüsteemiga (iAWD) ning kaheksakäigulise ZF automaatkäigukastiga. Nutikas iAWD süsteem suudab võimsust efektiivselt esi- ja tagatelje vahel jagada, tagades silmapaistva soorituse nii maanteedel kui ka raskemates oludes. Mudelid on varustatud Land Roveri tipptasemel Terrain Response® süsteemiga, mis tagab konkurentsitu soorituse ja enesekindluse igal maastikul.

Elektrooniliselt juhitud õhkvedrustus tuleb toime kuni 430 mm erinevusega vedrustuse kõige madalama ja kõige kõrgema punkti vahel ning pakub võimalust off-road-tingimustes sõiduki esiosa tõsta 71,5 mm ja tagaosa 73,5 mm võrra, et ületada iga takistus ja läbida kuni 900 mm sügavusi veekogusid. Defender 130 suudab vedada kuni 3000 kg raskust haagist, mille haakimise muudavad omakorda lihtsamaks õhkvedrustuse kontrollnupud sõiduki pagasiruumis. Saadaval on eemaldatavad erineva kõrgusega veokonksud.

Uue Defender 130 saab Eestis tellida juba praegu. Hinnad algavad 89 150 eurost.