Defender Dakar D7X-R esitlus Goodwoodis

Defender Dakar D7X-R prototüüpi esitleti Goodwoodi kiirusfestivalil, roolis olid võidusõitjad Sara Price ja Stéphane Peterhansel

  • Defender Dakar D7X-R prototüüpi esitleti Goodwoodi kiirusfestivali raames nelja päeva jooksul toimunud Off-Road Arena maastikusõitudel ja kuulsal mäkketõusu rajal Hillclimb.
  • Defender Rally tiimi eest hakkavad maastikuralli maailmameistrivõistlustel võistlusautot juhtima andekas Sara Price ja legendaarne Stéphane Peterhansel, kes olid ka auto esitlusel roolis.
  • Jätkuvad ettevalmistused osalemiseks 2026. aasta Dakari rallil ja maastikuralli maailmameistrivõistlustel (W2RC) Stock-võistlusklassis.
  • Meeskond on kinnitanud kahe uue partneri – Shackletoni ja Castroli kaasamist.

Kuulsal Goodwoodi kiirusfestialil avanes esimene võimalus näha avalikult Defenderit, mis võistleb 2026. aasta Dakari rallil ja W2RC sarjas uuendatud Stock-võistlusklassis. Selles võistlusklassis osalevad seeriaautodel põhinevad sõidukid ning Defender Dakar D7X-R ongi Defender 110 põhjal loodud võistlusversioon.


Parasjagu on Defenderi maastikuralli tiimil käimas intensiivne testimisprogramm, mille käigus valmistutakse 2026. aasta Dakari ralliks ja maastikuralli maailmameistrivõistlusteks (W2RC). Defender Dakar D7X-R prototüübi maailma esmaesitlus leidis aset legendaarsel Goodwoodi kiirusfestivali mäkketõusu rajal. Võistlusautot esitleti kuulsal Hillclimbi rajal kõigil festivali neljal päeval. Defenderi roolis olid Goodwoodis neljakordne Dakari etapivõitja Sara Price ning legendaarne Stéphane Peterhansel, kes on Dakari rallil saavutanud rekordilised 14 üldvõitu. Sara ja Stéphane on koos Rokas Baciuškaga järgmisel hooajal Defenderi tiimi ametlikud sõitjad. Lisaks näitasid Price ja Peterhansel Defenderi võimekust Goodwoodi Off-Road Arena ekstreemsetel maastikel ja keerulistes tingimustes.


Võidusõitja ja Defenderi piloot Sara Price ütles: „Goodwoodis tutvustasime võistlusauto prototüüpi. Off-Road Arenal sõita oli ülimalt lõbus, see auto tekitab nii suurt elevust! Täiesti erakordne kogemus oli sõita kuulsal mäkketõusurajal. Tegin seda neli korda – auto on tõesti suurepärane. Mulle väga meeldis Goodwoodis, seal toimus kogu aeg midagi põnevat. Defenderi võistlusauto prototüüp on terviklik ja võimekas, aga varsti läheb kõik palju tõsisemaks. Peagi valmib meie võistlusauto ning algab testimine.“

Defender Dakar D7X-R esitlus Goodwoodis

Legendaarne võidusõitja Stéphane Peterhansel ütles: „Festival oli suurepärane – oli meeldiv kohtuda vanade sõpradega ja suhelda fännidega. Viimaks ometi sain proovida Goodwoodi kuulsat mäkketõusurada, mis on mind juba aastaid huvitanud. Goodwoodis osalemine oli mulle suur au.“


„Ootan põnevusega Dakari rallit, kus proovime koos Defenderiga kirjutada autospordi ajaloo uue peatüki. Lähikuudel hakkame valmistuma stardiks Dakari rallil. Stock-võistlusklass on erakordne võimalus naasta juurte juurde ja võistelda seeriaautoga. Olen väga uhke, et saan selles projektis osaleda, aga eriti veel Defenderi – parima maastikuauto margi roolis. Ees ootab tõeline seiklus ja suurepärane võimalus näidata, mida üks seeriaauto suudab.“


Muudatused Stock-võistlusklassis teevad sellest varasemast oluliselt konkurentsivõimelisema võistlusklassi. Nii on see ideaalne platvorm Defenderi erakordse maastikuvõimekuse ja vastupidavuse näitamiseks. Defender Dakar D7X-R esimest prototüüpi testiti juba aprillis Maroko liivadüünidel. Testidest kogus meeskond olulisi teadmisi, mida rakendati programmi järgmistes etappides.


Goodwoodi kiirusfestivalil esitleti esmakordselt avalikult võistlusauto teist prototüüpi. Võistlusautot, mis vastab ametlikule spetsifikatsioonile, esitletakse käesoleva aasta lõpupoole. Teise prototüübi juures tehti mitmeid uuendusi, mis lähendavad seda võistlusauto nõuetele. Täienduste hulka kuuluvad eritellimusel valmistatud 17-tollised veljed koos 35-tolliste rehvidega, mis tagavad suurema vastupidavuse; laiem rööbe ja kõrgem kliirens, mis vastavad lõplikule võistlusauto seadistusele ja parandavad maastikuvõimekust; märkimisväärselt täiustatud roolisüsteem, mis vastab autospordi nõuetele ja tagab täpsema juhitavuse; lisaks on eemaldatud standardne väljalaskesüsteem.


Defender Rally meeskond on sõlminud esimesed lepingud ametlike partneritega. Ametliku määrdeainete partnerina liitus Castrol, kes varustab võistlusauto toodetega, mis tagavad optimaalse jõudluse kõigil viiel W2RC etapil. Meeskonna ametlik ekspeditsioonirõivaste tarnija on Briti ekspeditsiooni- ja kvaliteetrõivaste tootja Shackleton. Koostöö raames varustatakse Defenderi tiimi liikmed nii testide kui ka võistluste ajal kõrge kvaliteediga välisrõivaste ja vahekihtidega.

Defender Dakar D7X-R esitlus Goodwoodis

Huvitavat Defenderist

Defenderi margi aluseks on Land Rover – usaldusväärne automark, mis tugineb 75-aastasele tehnoloogia-, sõidukiarhitektuuri- ja maailmas juhtivale maastikusõiduvõimekusele.


Defender on projekteeritud ja konstrueeritud Ühendkuningriigis ning teda müüakse 121 riigis. Ta kuulub JLR-i markide perekonda koos Range Roveri, Discovery ja Jaguariga.


Saadaval 90, 110 ja 130 kerega, millel kõigil on oma võlu, ja kuni kaheksa istekohaga.


Osana jätkusuutlikkusest rikkast nägemusest moodsast luksuslikust disainist on Defender 110 saadaval elektrilise hübriidina.


Defender Hard Top tähendab ettevõtlust, 90 ja 110 kered on mõeldud professionaalseks võimekuseks.


Alates 1948. aastast vabaduse majakana tuntud Defender toetab humanitaar- ja looduskaitsetegevust koos Rahvusvahelise Punase Risti ja Punase Poolkuu Seltside Föderatsiooni ning Tusk Trustiga.


Defender vaimustub võimatust. Iga Defenderi perekonna liige on eesmärgipäraselt konstrueeritud, väga ihaldusväärne ja tõeliselt vastupidav. Tänapäeva kangelane, kes austab minevikku, kuid aimab ette tulevikku.

Defender Dakar D7X-R esitlus Goodwoodis

Huvitavat Defender Rally tiimist

2025. aastal sai Defenderist Dakari ralli ametlik autopartner. Alates 2026. aastast osaleb Defender FIA maastikuralli maailmameistrivõistlustel (W2RC) Stock-võistlusklassis. Defenderi sõidukid on loodud läbima kõige raskemaid tingimusi ning Dakari ralli on selleks parim katseplatvorm.


Võistlusautol on sama tugev, spetsiaalselt konstrueeritud D7x kerearhitektuur nagu Defenderil, mille aluseks on kerge alumiiniumist monokokk-konstruktsioon. Defender OCTA 4,4-liitrine kahe turboga V8 mootor tagab erakordse sõidetavuse.


Defender alustab Dakari rallil võistlemist 2026. aastal. Eelmisel, 2025. aasta rallil etendas Defender olulist rolli võistluste ametliku sõidukipartnerina vastavalt nelja-aastasele lepingule. Võistlusi, mis algasid Saudi Araabias Bishas ja lõppesid Shubaytah's, toetas 20 Defenderi sõidukit, mis sõidutasid ralli ametnikke ja VIP-meediat. Lisaks kasutatakse veel kuut spetsiaalselt varustatud Defenderit Dakari ralli 2026., 2027. ja 2028. aasta marsruutide planeerimiseks.


Defender võtab vastu võimatuna näivad väljakutsed ning Defender Rally meeskond viib selle suhtumise äärmusesse, näidates kõige karmimates oludes maksimaalset jõudlust, töökindlust ja vastupidavust.

Defender Dakar D7X-R esitlus Goodwoodis

Oluline märkus

JLR otsib alati võimalusi oma sõidukite spetsifikatsioonide, disaini ja tootmise täiustamiseks, nagu ka komponentide ja lisatarvikute täiustamiseks, ning muudatused toimuvad pidevalt. Kuigi tehakse kõik endast olenev ajakohase teksti koostamiseks, ei tohiks seda dokumenti pidada kehtivate spetsifikatsioonide või saadavuse eksimatuks juhendiks ning see ei kujuta endast pakkumist ühegi konkreetse sõiduki, komponendi või lisatarviku müügiks. Kõik arvud on tootja hinnangud.