Kate maha: Classic Defender Works V8 Islay Edition

• Uus Classic Defender Works V8 Islay Edition on esimene ajaloosugemetega Works V8, mis on valminud Land Rover Classicu hoole all.

• Islay Edition on inspireeritud 1965. aasta Land Rover Series Ila-st, mis kuulus Rover Car Company tegevdirektorile ja Land Roveri ühele asutajale Spencer Wilksile.

• Esimese Land Roveri loomisel katsetas Wilks sõidukeid oma Laggani mõisas Islay saarel Šotimaa Hebriididel, kus sündis ka Land Roveri nimi.

• Defender Islay Edition on saadaval 90 ja 110 kerega, kokku toodetakse 30 sõidukit.

Land Rover Classic tõi avalikkuse ette esimese ajaloohõnguga Defenderi eriväljalaske – Classic Defender Works V8 Islay Edition. Temaatiline erimudel on pühendatud Rover Car Company tegevdirektorile ja ühele Land Roveri asutajale Spencer Wilksile ning ka Šotimaa Islay saarele, kus sündis Land Roveri nimi.

Classic Defender Works V8 Islay Edition on inspireeritud Spencer Wilksile kuulnud Ila seeria Land Roverist, mis on nüüd osa Land Rover Classic kollektsioonist. Sõiduki loojaid inspireeris samuti Hebriidide saarestik, kus käis puhkamas ka Spencer Wilks.

Islay saarel asub Wilksile kuulunud Laggani mõis, kus testiti Land Roveri esimesi prototüüpe. 1947. aastal, kui Wilks oma modifitseeritud Roveriga mööda karmi maastikku sõitis, märkis mõisa metsavaht, et „see peab olema Land Rover“. Nii sündiski tänaseks legendaarseks saanud margi nimi.

Islay Edition põhineb samadel tehnilistel alustel kui Classic Defender Works V8, kuid selle mootoriks on 5,0-liitrine 405 hobujõudu arendav V8 bensiinimootor, mis on liidetud kaheksakäigulise ZF-automaatkäigukastiga. Islay Edition – nagu ka Works V8 – kiirendab 0–100 km/h 5,6 sekundiga, tippkiiruseks on 170 km/h.

Kõik erimudeli autod on põhjalikult restaureeritud, ümber ehitatud ja täiustatud, kasutades 2012.–2016. aastast pärit doonorsõidukeid. Vedrustust täiustati ainulaadselt seadistatud amortisaatoritega, mida kohandati parema sõidumugavuse ja dünaamika saavutamiseks. Komplekti kuulub ka Handling Upgrade Kit, mille täiustatud Works V8 pidurikettad, -klotsid ja -sadulad tagavad parema pidurdusvõimekuse.

Iga eksemplar on hoolikalt ehitatud ja käsitsi kokku pandud, pakkudes midagi ainulaadset neile, kes otsivad tõeliselt luksuslikku ja südamega loodud klassikalist Defenderit. Works V8 Islay Editioni seerias valmib vaid 30 eksemplari, millest 17 on saadaval lühikese telgede vahega ning 13 seitsmekohalise 110 versioonina.

„2023. aastal tähistame Land Roveri 75. sünnipäeva. Spencer Wilks ja Islay saar on oluline osa meie ajaloost ning Classic Defender Works V8 Islay Edition on sobiv viis juubeli tähistamiseks. See viitab meie kollektsiooni erilisele sõidukile, Spencer Wilksi kaunile Series IIa-le, ning on mõjutatud Islay eripärast ja uskumatust loodusest. Autentsus, kaasaegne inseneritehnika ja meie kvalifitseeritud inseneride ja tehnikute peen teostus teevad sellest piiratud tootmisarvuga Classic Defenderist väga erilise sõiduki nõudlikele klientidele, kes otsivad automargi ajaloolisest pärandist inspireeritud ülimat Land Roverit,“ ütles Land Rover Classicu direktor Paul Baritt.

Ajatu välimus

Classic Defender Works V8 Islay Edition kannab rohekashalli Heritage Grey kerevärvi inspireerituna Wilksi originaalsõiduki Mid Grey värvkattes ning seda täiendavad kontrasttoonis katus ja Limestone värvi terasveljed. Veelgi rafineerituma välimuse annavad Heritage Grey värvi viimistlusega rattakoopad.

Works V8 Islay Editionit ehib ainulaadne graafiline element „GXC 639C“. Nimelt annab Wilksi IIa registreerimisnumber tagasihoidliku vihje erimudelit inspireerinud sõidukile.

Nagu eelmiste Defender Works V8 versioonide puhul, on ka Islay Editionil moodsad täiustused, sealhulgas leedesituled. Tehnilised uuendused hõlmavad ka teisi täiustusi nagu paremat vedrustust ja pidurisüsteeme, mis on kohandatud saavutamaks paremat sõidukogemust ja dünaamikat.

Autentne interjöör

Classic Defender Works V8 Islay Editioni seos Islay saare ja Land Roveri päritoluga kerkib hästi esile sõiduki interjööris. Luksuslik Land Rover Windsor Ebony nahk katab Premium Defenderi istmeid, külgpaneele, uksi, katusepaneeli ja armatuurlauda.

Kerevärvi detailid ümbritsevad ka käigukangi, keskkonsooli ja meelelahutussüsteemi, milles on saadaval kaasaegsed funktsioonid nagu satelliitnavigatsioon, DAB-raadio ja Bluetooth ümbritsetuna ajaloohõnguga väljanägemist.

Käigukangi kõrval on tahvel, mis kirjeldab üksikasjalikult, kuidas Land Rover endale nime sai. Metsavaht Duncan olevat Islay Laggani mõisas märkimisväärselt modifitseeritud Roverit testinud Wilksile hüüdnud, et see peab olema uus „Land“ Rover, millega ta sõidab. Land Roveri pärandlogo on kantud roolile ja istmete peatugedele. Ühtlasi on Classic Defenderi kõik põrandaalad kaetud vaibaga, mis lisab luksust.

Seoseid Islay saarega on põimitud kõikjale interjööri detailidesse. Istmete seljatoed, uste detailid, keskmiste käetugede kate ja päikesevarju taha peidetud detailid on viimistletud ajaloolises Islay Woollen Millis valmistatud kangaga, tähistades selle olulist kohta Defenderi ajaloos.

Margi ja mudeli seost Islay saarega tugevdab veelgi eritellimusel valmistatud viimistlusdetail, mille leiab keskse panipaiga juurest: nahast kinnitusribadega eemaldatavas aluses on kasutatud viskitünnide valmistamiseks kasutatavat tammepuitu, mis on pärit saare tunnustatud Kilchomani viskivabrikust.

Igal aluse osaks on ainulaadne 110 mm diameetriga puidust ketas, mis jäljendab viskitünni korki ja millel olev tekst kinnitab, et iga sõiduk on ainulaadne. Ketas on asetatud Ameerika pähklipuust spooniga viimistletud alusele. Tammespooni detailid on ka tagumise koormaruumi põrandal ning see kaunilt viimistletud ja vastupidav ala vastab sama rangetele standarditele kui kõige uuemad Range Roverid. Ka näidikulaua keskel asuvat kella ilmestab puidumuster.

Defender Islay Editioni hinnad algavad 262 000 eurost 90-mudeliversiooni ja 279 000 eurost 110-mudeliversiooni puhul.