Defender allkirjastas lepingu Dakari ralli legendaarse võidusõitjaga

Defender allkirjastas lepingu Dakari ralli legendaarse võidusõitjaga ja viib läbi esimese maastikuralli võistlusauto prototüübi teste

  • Defender Rally tiim tegi avalikuks esimesed kaks võidusõitjat, kes asuvad võistlustulle maastikuralli maailmameistrivõistlustel. Neist esimene on 14-kordne Dakari ralli võitja prantslane Stéphane Peterhansel ja teine on andekas leedukas Rokas Baciuška.
  • Maastikuralli maailmameistrivõistlusteks (W2RC) ja 2026. aasta Dakari ralliks valmib Defenderi tehasetiimi võistlusauto, selleks testitakse Defender Dakar D7X-R-i prototüüpi.
  • Esimene test Marokos on oluline verstapost teel 2026. aasta Dakari rallile. Tegemist on äärmuslike oludega kõrbes, mis sarnanevad 2026. aasta jaanuaris Dakaris ees ootavatele tingimustele.
  • Sahara kõrbes katsetatud Defender Dakar D7X-R on prototüüp, võistlusauto osaleb Stock ehk seeriaautodel põhinevas klassis. Kuni tiimi ametliku esmaesitluseni aasta lõpus kannab prototüüp erilist maskeerivat kattekihti.

Neljateistkümnel korral Dakari ralli võitnud Stéphane Peterhansel liitub maastikuralli maailmameistrivõistlustel Defenderi tehasetiimiga. Teiseks Defenderi tehasemeeskonna sõitjaks saab Leedu tõusev täht Rokas Baciuška. Prantsuse võidusõitja Peterhansel testis Marokos koos Defender Rally tiimiga, viies edukalt lõpule Defender Dakar D7X-R-i esimese prototüübi esialgsed testid.


Briti seiklusautode ikoon Defender valmistub Dakari ralliks, mis sõidetakse 2026. aasta jaanuaris. Dakari ralli on tuntud kui maailma kõige raskem pika distantsiga maastikuralli. Defenderi tehasemeeskond jätkab hoogsalt ettevalmistusi W2RC sarja maailmameistrivõistlusteks, viies läbi Defender Dakar D7X-R prototüübi testid Marokos ja sõlmides lepingud kahe silmapaistva võidusõitjaga.


JLR Motorsporti tegevjuht James Barclay ütles: „Mul on erakordselt suur rõõm teatada kahest esimesest võidusõitjast meie maailmatasemel sõitjate rivis. Maailmakuulus Stéphane Peterhansel on läbi aegade kõige edukam Dakari ralli piloot. Ta toob meeskonda hindamatu kogemuse, tema teadmised on meile tohutult väärtuslikud.“


„Rokas Baciuška on üks põnevamaid ja lootustandvamaid rallitalente. Tema saavutused on muljetavaldavad, alates debüüdist Dakari rallil 2022. aastal. Samal aastal krooniti ta ka FIA maastikuralli maailmameistriks T4 võistlusklassis.“


Legendaarne ja pidurdamatu 4x4 Defender on loodud vastupidavust ja maastikusuutlikkust silmas pidades. Peagi teeb see debüüdi Dakari rallil tehasemeeskonnas, kus stardivad kolm Defender Dakar D7X-R autot. Võisteldakse Stock võistlusklassis, mis põhineb seeriaautodel. Defender Rally meeskond teeb kahe autoga kaasa 2026. aasta FIA maastikuralli maailmameistrivõistluste teistel etappidel.


JLR Motorsporti tegevjuht James Barclay: „Esimene ametlik test Defender Dakar D7X-R prototüübiga on oluline verstapost meie teekonnal Dakari rallile. Defender Dakar D7X-R-i testimine on hoo sisse saanud ning koos Stéphane’i ja Rokase liitumisega ootab meeskonda erakordselt põnev aeg. Järgneb tihe testiperiood, keskendume täielikult ees seisvatele ülesannetele.“


„Tiim teeb fenomenaalset tööd, valmistudes maailma kõige raskemaks maastikuralliks, mille avastardini jääb vähem kui kaheksa kuud.“


Nagu ütleb Defenderi lipukiri Embrace the Impossible, on ka võidusõitjatel edu saavutamiseks vaja erakordset füüsilist ja vaimset tugevust. Võidusõitjaid pannakse proovile äärmuslikes tingimustes ning ainult kindlameelsed, vankumatu julguse ja seiklushimuga sportlased suudavad sellele väljakutsele vastu astuda. Kõik Defender Rally meeskonna piloodid näitavad võistlusolukorras kartmatut kiirust, täpseid oskusi ja erakordset vastupidavust.

Defender allkirjastas lepingu Dakari ralli legendaarse võidusõitjaga

Defender Dakar D7X-R

Defender Dakar D7X-R on seeriaauto baasil spetsiaalselt loodud võistlusauto. Sellel on sama vastupidav D7x alumiiniumkere arhitektuur, jõuülekanne ja veoskeem, mis seeriatootmises Defenderitel, tõestades sellega Defenderite erakordset tugevust ja vastupidavust. Defender Dakar D7X-R-i jõuallikaks on 4,4-liitrine kahe turboga V8-mootor ning prototüüp on kaetud erilise maskeeriva disainiga. Auto vastupidavust, töökindlust ja suutlikkust testiti äärmiselt nõudlikes Sahara kõrbe liivadüünides.


Defenderi tegevjuht Mark Cameron ütles: „Defender Dakar D7X-R prototüübi esimesi fotosid kogu maailmaga jagades on suurepärane tunne. Meeskond arendab Defenderit võistlemiseks Stock võistlusklassis, mis tähendab, et võistlusauto D7X-R on väga tihedalt seotud seeriaautoga. Osalemine Dakari rallil ja W2RC sarjas paneb Defenderi kõige karmimale proovile. Saame näidata auto võimekust, vastupidavust ja jõudlust.“


„Pole enam kaua jäänud oodata, kui Defender D7X-R võtab mõõtu rahvusvahelisel võistlusareenil. Nüüd on ka eriline hetk teatada meie kahest W2RC võidusõitjast, Stéphane’ist ja Rokasest. Mõlemad toovad meeskonda midagi kordumatut, eriti maastikurallis, kus inimlik vastupidavus on edu võti.“

Defender allkirjastas lepingu Dakari ralli legendaarse võidusõitjaga

Stéphane Peterhansel

59aastane prantslane on osalenud Dakari rallil 35 korda nii mootorrattaga kui ka autoga. Peterhansel on võitnud maailmakuulsa seiklusvõistluse 14 korral. Selle saavutusega on Peterhansel kõigi aegade kõige edukam mootorisportlane Dakari rallil. Ta tunneb väga hästi kõrbe ja selle nõudlikke tingimusi. Just Stéphane viis läbi Defenderi esimesed testid Sahara kõrbes. 2026. aastal võistleb Stéphane Defenderiga kõigil W2RC etappidel, tuues tiimi väärtuslikku kogemust ja teadmisi ning aidates rajada teed Defenderi tulevikule spordis. Muidugi on eesmärk kasvatada rekordilist võitude arvu.


Stéphane Peterhansel ütles: „Mul on väga hea meel alustada uut peatükki Defenderiga. Kuigi olen võistelnud paljudel Dakari rallidel nii mootorratta kui ka autoga, ootan huviga sõitmist Stock võistlusklassis. Istuda esmakordselt Marokos Defender D7X-R prototüübi rooli taha oli erakordne tunne. Oleme testimisega alles algusjärgus, liigume positiivses suunas ja valmistume koos meeskoonaga edukaks debüüdiks Dakari rallil 2026. aastal.“


„Maastikuralli maailmameistrivõistlused on rallispordi ja maastikusõidu absoluutne tipp. Defender on silmapasitev ja väga võimekas nelikveoline auto, seega on minu meelest tegemist ideaalse kooslusega. Meeskond on eesmärgile pühendunud ja soovib kirglikult võita. Ootan väga seda uut väljakutset ja loodan, et suudame koos meeskonnaga viia Defenderi poodiumi kõige kõrgemale astmele.“

Stéphane Peterhansel
Stéphane Peterhansel
Rokas Baciuška
Rokas Baciuška

Rokas Baciuška

Äsja loodud tiimiga liitub Peterhanseli kõrval 25aastane leedukas Rokas Baciuška – maastikuralli silmapaistev noor talent. 2022. aastal debüteeris Baciuška Dakari rallil ja lõpetas T4 võistlusklassis poodiumi kolmandal astmel. Ta oli toona kõige noorem leedukas, kes on kunagi Dakaril osalenud. Samal hooajal tõusis Baciuška W2RC sarjas neli korda poodiumile. Ta võitis Maroko ralli ja saavutas üldarvestuses T4 võistlusklassis maailmameistritiitli. 2023. aasta Dakari rallil oli Baciuška T4 klassis teine ning 2024. aastal finišeeris ta T3 klassis kolmandana. Ta soovib 2026. aasta meistrivõistlustel jätkata Defenderiga oma silmapaistvate tulemuste rida maastikuralli tippvõistlustel.


Rokas Baciuška ütles: „Mul on erakordselt hea meel võistelda Defenderi meeskonnas Dakari rallil Stock võistlusklassis. Legendaarse Defenderi liitumine FIA maastikuralli maailmameistrivõistlustega ja võistlemine Dakari rallil on ajalooline sündmus nii autospordile kui ka Defenederi margile.“


„Ootan väga, et saaksin olla osa Defenderi loost. Defender on hämmastav mark, mis sümboliseerib pidurdamatust ja võimatute väljakutsete vastuvõtmist. Just seepärast olen nii uhke, et saan olla osa sellest teekonnast. Ootan juba pikisilmi tööd tiimiga ning Defender D7X-R esimest testimist ja valmistumist 2026. aasta Dakari ralliks.“


Tiimi kolmas võidusõitja Dakari ralliks ja kaardilugejad tehakse teatavaks edaspidi.

Stock võistlusklass maastikuralli maailmameistrivõistlustel

2026. aastal jõustuvad W2RC sarjas uued reeglid, mis teevad Stock, ehk seeriaautodel põhineva võistlusklassi oluliselt konkurentsivõimelisemaks. Uus võistlusmäärustik võimaldab suuremat jõudlust, mis annab Defenderile suurepärase võimaluse näidata kõige karmimatel maastikel oma erakordset vastupidavust ja võimekust. FIA ja Dakari ralli korraldajad vastavad seeriaautodel põhineva võistlusklassi konkurentsivõimet tõstes kõrge sooritusvõimega nelikveoliste autode ja linnamaasturite üha kasvavale populaarsusele.


Defenderi võistlusautode ehitusega on juba algust tehtud. Autode kered valmivad JLR-i Nitra tehases. Põhjalik testprogramm viiakse läbi veel enne, kui tutvustatakse kogu tiimi. Tiimi tutvustus toimub edaspidi, 2026. aasta Dakari ralli ja FIA maastikuralli maailmameistrivõistluste ettevalmistuse käigus.

Huvitavaid fakte Defenderist

Defender vaimustub võimatust. Defender on eesmärgipäraselt konstrueeritud, väga ihaldusväärne ja tõeliselt vastupidav. Defender on kaasaegne kangelane, hoides au sees mineviku pärandit ja vaadates julgelt tulevikku.


Defender on saadaval 90, 110 ja 130 kerega – millel kõigil on oma võlu! – ja kuni kaheksa istekohaga.


Defender 110 on saadaval elektrilise hübriidina. See on osa kestlikkust vaatest moodsale luksuslikule disainile.


Defender Hard Top tähendab ettevõtlust, 90 ja 110 kered on mõeldud neile, kes otsivad professionaalset võimekust.


Alates 1948. aastast vabaduse majakana tuntud Defender toetab humanitaar- ja looduskaitsetegevust koos Rahvusvahelise Punase Risti ja Punase Poolkuu Seltside Föderatsiooni ning looduskaitseorganisatsiooniga Tusk Trust.


Defenderi margi aluseks on Land Rover – usaldusväärne automark, mis tugineb 75-aastasele tehnoloogia-, sõidukiarhitektuuri- ja maailmas juhtivale maastikusõiduvõimekusele.


Defender on projekteeritud ja konstrueeritud Ühendkuningriigis ning teda müüakse 121 riigis. Ta kuulub JLR-i markide perekonda koos Range Roveri, Discovery ja Jaguariga.

Defender Rally

2025. aastal sai Defender Dakari ralli ametlikuks autopartneriks. Alates 2026. aastast osaleb Defender FIA maastikuralli maailmameistrivõistlustel (W2RC) Stock, ehk seeriaautodel põhinevas võistlusklassis.


2025. aastal kandis Defender olulist rolli Dakari ralli ametliku autopartnerina. Koostööleping on sõlmitud neljaks aastaks. Kahekümnest Defenderi sõidukist koosneva autopargi abil transporditi võistluste ametnikke ja VIP-meediat. Dakari ralli algas Saudi Araabias Bishas ja lõppes Shubaytah’s. Lisaks antakse Dakari korraldajate käsutusse veel kuus spetsiaalselt ettevalmistatud Defenderit, mida kasutatakse 2026., 2027. ja 2028. aasta võistlustrasside kavandamisel.


Defender on loodud toime tulema kõige nõudlikumate tingimustega. Dakari ralli paneb Defenderi võimekuse karmilt proovile. Võistlusautol säilib Defenderi tugev ja sihipäraselt välja töötatud D7x kerearhitektuur, mis põhineb kergel alumiiniumist monokokk-konstruktsioonil, luues väga jäiga kere. Erakordsed sõiduomadused tagab Defender OCTA 4,4-liitrine kahe turboga V8 mootor.


Defender võtab vastu ka võimatuna näivad väljakutsed. Defender Rally viib selle põhimõtte äärmustesse, näidates maksimaalset suutlikkust, töökindlust ja vastupidavust kõige karmimates tingimustes.

Oluline märkus

JLR otsib alati võimalusi oma sõidukite spetsifikatsioonide, disaini ja tootmise täiustamiseks, nagu ka komponentide ja lisatarvikute täiustamiseks, ning muudatused toimuvad pidevalt. Kuigi tehakse kõik endast olenev ajakohase teksti koostamiseks, ei tohiks seda dokumenti pidada kehtivate spetsifikatsioonide või saadavuse eksimatuks juhendiks ning see ei kujuta endast pakkumist ühegi konkreetse sõiduki, komponendi või lisatarviku müügiks. Kõik arvud on tootja hinnangud.

Vaata ja jälgi meid: