• Defender Rally tiimi võistlusauto kujundus on inspireeritud kõrbe toonidest ja tekstuuridest.
  • Defender Rally võistlusauto põhineb Defender Octa seeriaautol. 3. jaanuaril algaval Dakari kõrberallil võisteldakse seeriaautodel põhinevas Stock-võistlusklassis.
  • Defender Dakar D7X-R võistlusauto sööstab esimest korda võistlusrajale Dakari rallil, mis avab 2026. aasta maastikuralli maailmameistrivõistluste (W2RC) hooaja.
  • Defender Rally tiimi sõitjad on Stéphane Peterhansel, Sara Price ja Rokas Baciuška, tiimijuhiks kinnitati Ian James.
  • Defender Dakar D7X-R aluseks on Defender Octa vastupidav D7x kerearhitektuur, samuti käigukast, jõuülekanne ja 4,4-liitrine kahe turboga V8 mootor, mis kasutab täiustatud jätkusuutlikku kütust.

Defender Dakar D7X-R võistlusautol on jõuline, ürgne ja võimas kujundus, mis ammutab ideid Dakari rallile iseloomulikust maastikust. Kujunduses saavad kokku liiva, kivide ja maapinna toonid, millele vastandub õrn helesinist veepinda meenutav värv. See on inspireeritud haruldastest kõrbeveekogudest. Disain kannab nime Geopalette ja inspiratsioon on tulnud kõrbe toonidest ja tekstuuridest.


Defender Rally tiim võistleb 2026. aasta maastikuralli maailmameistrivõistlustel (W2RC), hooaja avastart antakse jaanuaris Dakari rallil. Kuu aega enne starti tõi Defender Rally tiim avalikkuse ette Defender Dakar D7X-R võistlusauto kujunduse. Defenderi eest võistlevad maailmakuulsal kõrberallil Dakari legend Stéphane Peterhansel ja kaardilugeja Mika Metge, leedukas Rokas Baciuška koos Oriol Vidaliga ning ameeriklanna Sara Price, kaardilugejaks Sean Berriman. Mehaanikute ja inseneride tiimi juhib värskelt ametisse nimetatud meeskonna juht Ian James.


Kahe nädala jooksul tuleb läbida enam kui 80 tundi võistluskiirusel ja ligikaudu 5000 km ajavõtuga katseid. Leedut esindav Defenderi sõitja Rokas Baciuška: „Dakari rada on täis üllatusi, rääkimata tulemustest. Defenderi näol on meie käsutuses just õige auto, et saada hea tulemus, mille järgi me läheme. Dakar viib inimeste, tehnoloogia ja inseneritöö piirid äärmusesse.“

Üle 6000 km teste maastikul

FIA poolt 2026. aastaks loodud uue Stock-võistlusklassi tehnilised reeglid määratlevad, mida ei tohi võistlusauto juures muuta võrreldes seeriaautoga, aga samuti seda, milliseid muudatusi ja kuidas võib teha. Reeglite järgi pole lubatud muudatused võistlusauto keres võrreldes seeriaversiooniga.


Defender Dakar D7X-R võistlusautol on sama vastupidav D7x kerearhitektuur, käigukast ja jõuülekanne nagu Defender Octal, mis on seni kõige võimekam seeriatootmises Defender. Vastavalt reeglitele pärineb Octalt 4,4-liitrine kahe turboga V8 mootor, kasutatav täiustatud ja jätkusuutlik kütus on kooskõlas FIA reeglitega. Defender Dakar D7X-R võistlusautod toodetake Defenderi tehases Slovakkias Nitra linnas.


Defender Rally tiim on läbinud Defender Dakar D7X-R prototüübiga üle 6000 km teste maastikul. Meeskonnajuht Ian James: „Me teame, et Dakar on üks raskemaid väljakutseid kogu autospordis, ja just seepärast me sinna lähemegi. Defender sõidab tundmatusse, tuleb ületada düüne, taluda kuumust ja võistelda täisgaasil kella vastu. Intensiivse testiprogrammi järel on meeskond ees ootavaks seikluseks valmis. Olen uskumatult uhke ja elevil meie võistlusdebüüdi üle W2RC sarjas ning ootan põnevusega, mida hooaeg endaga kaasa toob.“

Eritellimusel kütusepaak ja tõstetud kliirens

Defender Rally insenerid on võistlusautot põhjalikult kohandatud, et see saaks hakkama Dakari rallil ja kogu W2RC hooaja vältel. Stock-võistlusklassi reeglid piiravad Defender Octa põhielementide muutmist. Defender Dakar D7X-R aluseks on Defender 110 kere, kuid auto tagaossa on paigutatud eritellimusel loodud 550-liitrine kütusepaak. See on vajalik, et läbida pikki maastikuetappe, näiteks on varasemalt tulnud läbida üle 800 km pikkusi etappe.


Võrreldes seeriaautoga on tõstetud kliirensit ja varustusse kuuluvad 35-tollised rehvid. Laiendatud rattakoopad mahutavad 60 mm võrra laiema rööpme ja annavad autole jõulise oleku. Kerepaneele on esi- ja tagaosas muudetud nii, et D7X-R võistlusautol säiliks Octa disain, kuid lähenemis- ja lahkumisnurk oleks suuremad. Pilooti ja kaardilugejat kaitseb võistlusmäärustikule vastav turvapuur.

Bilsteini amortisaatorid parandavad turvaliselt võistlusauto võimekust

Defender Rally tiimi senistele partneritele Castrol, Shackleton ja Alpinestars on lisandunud amortisaatorite tootja Bilstein. Koostöös uue ametliku partneriga on täiustatud vedrustust vastavalt võistlusauto vajadustele. Testide käigus arendatud ja viimistletud vedrustus parandab auto võimekust ning võimaldab sõita turvaliselt ka siis, kui 550 liitrit mahutav kütusepaak on pilgeni täis. Defenderi seeriaautod on samuti varustatud Bilsteini amortisaatoritega.


Defender Rally meeskond on loonud ka uue Flight Mode režiimi, mis aitab toime tulla hüpetega düünidel. Flight Mode tagab sujuva maandumise ja kaitseb jõuülekannet, reguleerides automaatselt mootori pöördemomendi edastamist ratastele, kui D7X-R on õhus. Defender Rally tiimis töötati võistlusoludeks välja tarkvaraseadistused, nüüd juhib võistlusauto D7X-R elektroonikat üks juhtplokk.

Täiustatud jahutus- ja pidurdussüsteem

Defender Octa seeriatootmises V8 mootor on mehaaniliselt muutmata, kuid uuendatud on jahutussüsteemi. Kõrbe ekstreemsete temperatuuridega toime tulekuks suurendati õhuavasid auto esiosas ja optimeeriti õhuvoolu läbi esivõre. Üks suur radiaator asendab seeriaautodel kasutatavat kolme radiaatorit, õhuvoolu liikumist toetavad neli 12 V ventilaatorit, mis tagavad tõhusa jahutuse madalatel kiirustel. Kapotti on samuti jahutuse parandamiseks muudetud. Osakestefilter takistab liiva sattumist õhu sisselaske avadesse. Katusele on paigaldatud lisatuled ja sõitjateruumi õhu sissevõtu avad.


Defender Dakar D7X-R kasutab sama kaheksakäigulist automaatkäigukasti nagu seeriatootmises Octa, kuid selle muudetud ülekande suhe sobib paremini maastikurallide oludega ning võimaldab maksimaalselt ära kasutada pöördemomenti madalatel kiirustel. Defender Dakar D7X-R on varustatud eritellimusel loodud pidurisüsteemiga, millel on ventileeritavad pidurikettad ning ees kuue kolviga ja taga nelja kolviga pidurisadulad.

Kõige vastupidavam Defender, mis iial ehitatud

Kõrbes on sõitjatel autos kaasas kaheksa liitrit vett, kolm varuratast (paigutatud tagaistmete asemele ja kinnitatud uue turvapuuri külge), tööriistakomplekt, kompressor ja olulised varuosad. Kahe integreeritud hüdraulilise tungraua abil on võimalik autot tõsta kummaltki küljelt. Sõitjateruumis on FIA nõuetele vastav navigatsioonisüsteem, tuuleklaasinäidikule kuvatakse kiirust ja suuniseid, näidikupaneeli saab juht ise seadistada. Nii sõitjateruum kui ka FIA nõuetele vastavad kuue kinnituspunktiga istmed kohandatakse iga konkreetse võidusõitja järgi.


„Defender Dakar D7X-R on kõige vastupidavam Defender, mis iial ehitatud. Säilitatud on sama põhikonstruktsioon ja siluett nagu Defender Octal, kuid autot on arendatud nii, et see tuleks toime äärmuslikul maastikusõidu võistlusel. Tunneme uhkust, et saame Defenderiga võistelda üleilmsel areenil. Osalemine sellise mastaabiga maastikuturalli võistlusel näitab vahetult Defenderi võimekust ja töökindlust kõige ekstreemsemates ja karmimates tingimustes. Dakaril töötab kõik viimase piiri peal. Defender on algupärane Briti seiklusmark, peatamatu võimekuse ja kangelaslike seikluste võrdkuju,“ ütles Defenderi tegevjuht Mark Cameron.