MAASTIKUSÕIDU VIRTUOOSI DEFENDERI SEIKLUSED EESTIS ON ALANUD

DEFENDER

Täna jõudis Defender tutvumiseks Tallinna ning esimesed maasturid tulevad Eestis müüki aprillis

Uhiuus Defender, mis veel müügilgi ei ole, on juba legendiks saanud: see osales uues James Bondi filmis ja on saadaval Lego Technicu komplektina – igaüks vanuses umbes 11 kuni 100 aastat võib vastu võtta tõelise väljakutse ehitada maastur 2573 osast. Defender täidab kõik ootused ja, paistis eriti silma autoriteetseimate autoajakirjade korraldatud katsetes, kus see tunnistati kohe aastakümne kõige ikoonilisemaks autoks. Täna jõudis Defender tutvumiseks Tallinna ning esimesed maasturid tulevad Eestis müüki aprillis. 

Esimese seeria Defender Launch Edition ja First Edition on Eestis tellimiseks saadaval. Neid suurt tähelepanu äratanud autosid on piiratud kogus. See pole üllatus, et maastikusõidu virtuoos on Eesti autojuhtide ootustele vastava silmapaistva varustusega, milles on ühendatud praktilisus, sitke loomus, laiaulatuslik sooritusvõime, tehnoloogiad ja erakordne kohalolek, ütles Land Roveri Baltikumi turundusjuht Justė Šataitė. 

Briti kaubamärk tõi 1948. aastal Amsterdamis turule esimese auto ja Defender on väärikas järeltulija. Defender ühendab Land Roveri ekspeditsioonide ja militaarse kogemuse, mis teeb ta ideaalseks maastikusõitudel. 

DEFENDER

Uue Defenderi kavandamisel valisid ettevõtte insenerid ja disainerid riskantse strateegia, säilitades vanale Defenderile iseloomuliku nurkliku karakteri ja loobudes tüüpilistest Range Roveri mudelite eristuvatest ja hästi äratuntavatest väliselementidest. Tulemuse on, täiesti unikaalne, tõeline Defender. 

Ehkki uhiuus maastur kuulub Land Roveri perekonda, tuleks seda võtta eraldi Defenderi maasturite grupi liikmena. Sellesse kuuluvad erineva teljevahega maasturid, nagu näiteks Defender 110 ja Defender 90. Hiljem liituvad grupiga eriotstarbeliste modifikatsioonidega mudelid. 

Kõigil Defenderitel on kere nurkadesse paigutatud rattad, iseloomuliku kühmuga panoraamkatus ja küljele avanev varurattaga pakiruumiluuk. Esimest korda 71-aastases ajaloos asendati Defenderi kerearhitektuur ülivastupidava alumiiniumist monokokk-konstruktsiooniga ning sõltumatu esi- ja tagavedrustusega. 

Defender põhineb ettevõtte arhitektuuriplatvormil D7, kus 95% selle osadest on unikaalsed, muutes selle eraldi kategooriaks D7x, kus x tähistab ekstreemsust. 

Maasturite konstruktsioonil on kolm korda suurem väändetakistus ja see on ideaalne alus sõltumatule õhkvedrustusele või elektriajamiga versioonile.  See on praktikas tõestatud – maastur läbis üle 62 000 katsetuse. Üks neist on spetsiaalselt vedrustusele ja kerele loodud Land Roveri protseduur Extreme Event Test, milles avaldatakse autole suuremaid koormusi ja välismõjusid kui standardsetes katseprogrammides. 

DEFENDER INTERIOR

Defender läbis katsetuste käigus üle 1,2 miljoni kilomeetri ekstreemsetes tingimustes: 50-kraadise kuumaga kõrbes, 40-kraadise külmaga Arktikas ja 3 kilomeetri kõrgusel kaljumäestikus Colorado osariigis. 

Sellistes tingimustes katsetati ka nelikvedu konfigureerivat juhtimissüsteemi Terrain Response, mis juhi poolt konfigureeritavalt debüteerib uhiuues Defenderis. See võimaldab kogenenud juhil seadistada valikud, mis vastavad kõige paremini just tema sõidutingimustele ja juhtimisstiilile. Algajatele tuvastab süsteem parima sõidurežiimi ja pakub seda vastavalt hetkeoludele. 

Uhiuus maastur on varustatud õhkvedrustusega, mida saab tõsta kuni 291 mm (õhkvedrustusega mudelitel) ja mudelil Defender 90 kuni 314 mm. Vastavalt vedrustuse geomeetriale on maasturil lähenemis-, purunemis- ja lahkumisnurgad 38, 28 ja 40 kraadi teekõrgusest. Defender suudab läbida 900 mm sügavust veetõket, mida toetab süsteemi Terrain Response 2 elektrooniline veesügavuse sensor.  

Maasturisse on paigaldatud ettevõtte loodud unikaalne maapinnavaatetehnoloogia Clearsight Ground View, mis võimaldab näha kapoti alla, otse esirataste all olevat teepinda.

Esimestele ostjatele pakutakse kaht mootorivalikut: 3 l ja 400 hj bensiinimootor I6 koos poolhübriidmootoriga, kus sisepõlemismootorit täiendavad väikese võimsusega startergeneraator ja aku; ning 2 l ja 240 hj diiselmootor SD4.

Uue Defenderi loojad säilitasid auto salongis mõningad selle eelkäija stiilielemendid, nagu näiteks katmata kinnituspoldid ja terasest keredetailid. Käigukang on nüüd esipaneelil ja vabanenud kohale lisati kolmas esiiste sarnaselt esimese generatsiooni Land Roveri maasturitega. 

Selline paigutus võimaldab luua ebaharilikke istmekombinatsioone: Defender 110 võib olla viie, kuue või seitsme istekohaga. 

Maastur on varustatud uhiuue kommunikatsioonisüsteemiga Pivi Pro ning uue ja ülitundliku, kiirelt reageeriva puuteekraaniga. Uuendatud tarkvara Software-Over-The-Air (SOTA) võimaldab kauguuendada koguni 14 erineva elektroonilise mooduliga tarkvara, laadides automaatselt alla ja installides vajalikud värskendused. 

Defender on saadaval tavapäraste varustuspakettidega: S, SE, HSE, First Edition, Launch Edition ja Defender X. Lisaks saab klient oma maasturit isikupärastada nelja elustiilipaketiga: The Explorer, Adventure, Country ja Urban. Uhiuuele maasturile on saadaval ülimalt vastupidav kerekaitselahendus Satin Protective Film, mis kaitseb värvkatet ja lakki.

Maastikusõidu- ja reisihuvilistele pakub Land Rover kaugjuhitavat elektrivintsi, katusetelki, täispuhutavat varikatust ja lisapagasikotte. 

Uhiuus Defender tuleb müüki 128 riigis. See vastab rangeimatele keskkonna- ja ohutusnõuetele maailmas.