Land Roveri maastikusõidukid on maailmakuulsad. Nende võimekust ja vastupidavust on korduvalt võidusõitude ja avastusretkede käigus tõestatud. Kõiki hinnatud omadusi saab mõistagi nautida ka igapäevastel sõitudel, nüüd juba ka hübriidsete linnamaasturitega. Vaata, mis teeb kaasaegsed Discovery, Defenderi ja Range Roveri perekonna mudelid nii eriliseks!
Land Roveri mudelivalikus leidub mitmeid hübriid-linnamaastureid: näiteks legendaarse Defenderi viimase versiooni mudel, universaalsed Discovery seeria mudelid ning puudu pole ka luksusliku Range Roveri perekonna esindajad. Tasub tähele panna, et isegi luksusmaasturite baasversioonide puhul on tegu kerghübriididega (MHEV), samas kui mitmeid mudeleid pakutakse ka pistikhübriidina (PHEV).
Defender on saadaval neljas erinevas MHEV-versioonis – bensiinimootoriga P400 AWD MHEV ja diiselmootoriga D200 AWD MHEV, D250 AWD MHEV ja D300 AWD MHEV. See on tõeline maastikusõiduk, mis lubab sõita seal, kuhu teised naljalt ligi ei pääse. Tänu MHEV-ajamile on see ka kütusesäästlik ja keskkonnasõbralik.
Tähelepanuväärne on seegi, et Defenderi pistikhübriidne versioon on maastikul sama julge ja võimekas kui tema bensiini- ja diiselmootoriga sõsarmudelid, näiteks suudab see probleemideta läbida kuni 90 cm sügavusi veetakistusi.
Discovery Sport on äärmiselt mitmekülgne auto, mis sobib suurepäraselt nii maastikule kui ka linnadžunglisse. Kompaktse linnamaasturina ei ole see liialt suur, kuid pakub samas kogu perele mugavalt avarat interjööri. Mudel on saadaval mitmes erinevas versioonis bensiinimootoriga kerghübriidina – P200 MHEV, P250 MHEV ja P290 MHEV. Lisaks eelnevale leidub mudelivalikus võimas 300 hobujõudu arendav P300e pistikhübriid, mille aluseks on 1,5-liitrine 3-silindriline bensiinimootor.
Hübriidmudeleid võib leida ka luksuslikust Range Roveri perekonnast, mille puhul jääb silma nende unikaalne iseloom, väljapeetud disain ja kvaliteet ning hea maastikuläbivus.
Range Roveri perekonna kõige väiksem mudel Evoque särab igapäevasõitudel oma elegantse stiiliga ja pakub tänu kaasaegsele PHEV-ajamile vaikset ja heitmevaba sõidukogemust. Mudel on saadaval P160 MHEV, P200 MHEV, P250 MHEV, P300 MHEV ja D200 MHEV versioonides ning P300e pistikhübriid-linnamaasturina.
Range Rover Velar on aga mõeldud neile, kes tallatud teedelt eriti tihti maha ei keera. Mudel on saadaval P400 MHEV, D200 MHEV ja D300 MHEV kerghübriidina ning 404 hobujõudu arendava P400e pistikhübriidina, mis suudab nullist sajani kiirendada vaid 5,4 sekundiga.
Mõistagi võidab hübriidtehnoloogiast ka luksusmaasturite perekonna kõige luksuslikum liige Range Rover. Range Roveri valikus on P400 MHEV, D300 MHEV ja D350 MHEV kerghübriidid ning P440e ja P510e pistikhübriidid. Mõlemad pistikhübriidsed versioonid kasutavad 3-liitrist 6-silindrilist mootorit ja nende elektriline sõiduulatus on kuni 113 kilomeetrit, mis on konkurentidega võrreldes tõeliselt muljetavaldav.
Land Roveri hübriid-linnamaasturid jäävad konkurentidega võrreldes silma ka oma luksuslikkuse ja tipptasemel maastikuläbivuse poolest, mis võimaldab sõidurõõmu nautida ka maanteelt maha keerates. Julgus ja vastupidavus on juba aastaid olnud Land Roveri sünonüümideks – omadused, mida hindab iga autojuht, eriti keerulistes oludes sõites.
Linnamaasturid on juba aastaid paljudele kõige eelistatum valik ning see ei ole ka üllatav. Linnamaasturid ühendavad endas sõidumugavuse, ohutuse ja praktilisuse ning tihti ka suurepärase soorituse ja võimekuse. Linnamaasturid ehitatakse siiski sageli tavaliste sõiduautode platvormile, mis tähendab, et kaduma lähevad maasturi peamised omadused – maastikuvõimekus ja kindlus igas olukorras. Seevastu on Land Rover juba aastakümneid loonud tipptasemel maastikuvõimekusega linnamaastureid, mis saavad hakkama igas olukorras.
Uusi autosid luues kasutavad meie insenerid viimase põlvkonna tehnoloogiaid, mis aitavad teha linnamaastureid veel efektiivsemaks. Hoolimata sellest, et meie mudelid on luksuslikud ja kaasaegsed, ei ole maastikuvõimekus kordagi tagaplaanile jäänud. Hea näide on pistikhübriidne Defender: kaasaegne 404 hobujõudu arendav pistikhübriid-linnamaastur, mis suudab läbida kuni 90 cm sügavust veetakistust ning tänu neljale rattale kantud 640 Nm pöördemomendile ületada ka kõige raskemaid maastikuolusid.
Hübriid-linnamaasturid ei ole pelgalt kütusesäästlikud ja madalate heitmekogustega, vaid pakuvad nii asfaldil kui maastikul ihaldatud jõudlust ja sõidurõõmu. Samuti sobivad need ideaalselt nii esinduslikeks sõidukiteks kui ka praktilisteks pereautodeks.
Me mõistame, et autotööstuse tulevik on elektriline ja pakume seetõttu sobilikke lahendusi juba täna – Land Roveri lipulaev Range Rover jõudis hübriidmudelina turule juba 2013. aastal.
Land Rover on armastatud kõikjal. Sellise edu saavutamiseks on Land Roveri maasturid võtnud ette väljakutseid kõikjal maailmas, isegi Aafrika kõige raskemini läbitavates piirkondades. Kui auto sai imeliselt hakkama ka väga karmides oludes, siis miks ei peaks ta hakkama saama tiheda liiklusega linnatänavatel?
Land Roveri autod sobivad ideaalselt neile, kes hindavad turvalisust ja praktilisust, kuid kes tahavad sihtkohta jõuda ka kõige väljakutsuvamates oludes. Land Roverid on ihaldatud unikaalse ja silmatorkava disaini pärast, mis ühendab endas väljapeetuse ja maastikusõidukitele omase jõulisuse.
Land Roveri linnamaasturid on head pereautod, mis teevad igast väljasõidust toreda seikluse, sõltumata sellest, kas sõidate päikese, vihma või lumega – maksimaalne mugavus ja turvalisus on tagatud igas olukorras. Tahate selles ise veenduda? Broneerige aeg proovisõiduks!
Land Roveri mudelitelt leiab kaht tüüpi hübriidsüsteeme – MHEV ja PHEV. Kuigi mõlema süsteemi puhul on tegu hübriidajamiga, sobivad need oma olemuselt erinevatele inimestele. Uurige siit, millise peaksite valima!
Lühend MHEV tähistab mõõdukalt hübriidset elektrilist sõidukit ehk kerghübriidi. MHEV on sisepõlemismootoriga auto, mis on varustatud väikese elektrimootoriga, mis on integreeritud starteri või generaatoriga. See ei võimalda sõita täiselektrilises režiimis, kuid toetab sisepõlemismootorit kiirendamisel või seisu ajal. Tänu sellele on auto kütusesäästlikum ja eritab ka vähem heitgaase, mis on keskkonnale mõeldes väga oluline.
PHEV ehk pistikhübriid on hübriidauto, mida saab sarnaselt elektriautole laadida. Sõiduk on varustatud elektrimootori ja akuga, tänu millele saab sõita ka täiesti heitmevabalt, ehk vaid elektri jõul. Selle võimaluse kasutamiseks tuleb akut enne sõitma asumist laadida.
Täiselektrilises sõidurežiimis on pistikhübriidi sõiduulatus mitukümmend kilomeetrit, mis on piisav enamiku igapäevaste sõitude jaoks, näiteks tööl käimiseks või sisseostude tegemiseks. Tipptasemel mudelid, näiteks Range Rover, võimaldavad elektrilises režiimis läbida isegi üle saja kilomeetri. Kui aku tühjaks saab, jätkub teekond tänu sisepõlemismootorile. Mõlemat mootorit saab kasutada ka samaaegselt ning just nii saab hübriidsüsteemi potentsiaali täielikult rakendada.