Kas olete nõus andma tagasisidet, mis aitaks parandada meie kodulehte?

Land rover

UHIUUS LAND ROVER DEFENDER NÄEB VÄLJA VINGE JA KA ON VINGE

UHIUUS LAND ROVER DEFENDER NÄEB VÄLJA VINGE JA KA ON VINGE

Land Rover Defender on auto, mille nurgeline siluett ja kindel iseloom on saanud legendi lahutamatuks osaks.

Ka täna Frankfurdi autonäitusel esimest korda esitletud uue põlvkonna Defenderil ei ole mõtteski peita oma nurklikku karakterit, mis on inspireeritud sõiduseiklustest. Ja mitte lihtsalt järjekordsetest puhkusejuhtumustest soojal suvepäeval, vaid sellistest avantüüridest, mis on tulvil üha muutuvat keskkonda, kauneid maastikke, uusimaid tehnoloogiaid ja Inglise elegantsi. Kui see meenutab James Bondi filmi – suurepärane! Bondinduse värskeimas reinkarnatsioonis on Defenderil tähtis roll kanda. 

Defenderi loojad on vaeva näinud, et selle nurgeline siluett jääks alles, kuid ilmselgelt on tegu täiesti uue ja novaatorliku maasturiga. See näeb välja vinge ja ka on seda, sest Land Roveri insenerid ja disainerid on Defenderi loonud nendele, kelle jaoks 4 x 4 ei võrdu mitte 16, vaid märksa enam.  


Frankfurdis debüteeris esialgu ainult üks traditsioonilise indeksi 110 pärinud modifikatsioon. Mõne aja pärast tuleb välja lühema teljevahega Defender 90, hiljem ka väiksema seeriaga spetsialiseeritud modifikatsioone. Kõigil Defenderitel on kere nurkadesse paigutatud rattad, iseloomuliku kühmuga panoraamkatus ja küljele avanev varurattaga tagaluuk. 

„Uus maastur peab lugu oma minevikust, kuid ei ole sellest kammitsetud. Niisiis on see uue aja Defender, mille eripära on esile toodud ainulaadse silueti ja optimaalsete proportsioonidega, mis kõnelevad ilmekalt sellest, et tegu on tõelise maasturiga. Täiuslik nelikvedu, mille välimus ja konstruktsioon vastavad selle kutsumusele,“ ütleb Land Roveri disainijuht Gerry McGovern.
 


Uue Defenderi loojad on püüdnud auto salongis säilitada mõningaid selle eelkäijate stiilidetaile. Näiteks võib siin-seal näha kinnituspolte ja kere terasest struktuurielemente.  Peale selle on käigukang paigutatud esipaneelile ja vabanenud kohale on lisatud kolmas esiiste (sarnaselt esimese põlvkonna Land Roveri maasturitega).

Selline paigutus on võimaldanud luua ebaharilikke istmekombinatsioone: Defender 110 võib olla viie, kuue või seitsme istekohaga. Kahe istmereaga variandi pakiruumi maht on 1075 liitrit, teise istmerea seljatugede allalaskmisel on aga mahutavus üüratu – 2380 liitrit. 

Maasturitele on ülioluline tugev šassii ja siinkohal on Land Roveri insenerid kõvasti vaeva näinud. Spetsiaalselt Defenderile loodud platvormi arhitektuuri kutsutakse D7x. Selle baasi moodustab kerge alumiiniumist monokokk, mis võimaldab luua kontserni ajaloo tugevaima šassii. Selline platvorm on raammaasturi traditsioonilise konstruktsiooniga võrreldes käänamise suhtes koguni kolm korda vastupidavam ja moodustab suurepärase aluse suruõhuballoonidega sõltumatule vedrustusele või elektriajamiga versioonile. See on tõestust leidnud ka praktikas – maastur on pidanud „üle elama“ rohkem kui 62 000 katsetust ning vedrustus ja kerekonstruktsioon on pidanud läbima Land Roveri protseduuri Extreme Event Test, milles on ette nähtud märksa suuremad koormused ja välismõjud kui standardsetes katseprogrammides tavaliselt. 


Defender läbis katsetuste käigus üle 1,2 miljoni kilomeetri ja seda ekstreemsetes tingimustes: 50-kraadise kuumaga kõrbes, 40-kraadise külmaga Arktikas ja 3 kilomeetri kõrgusel Kaljumäestikus Colorado osariigis. 

Sellistel tingimustel katsetati ka uhiuut neljarattaveolist juhtsüsteemi Configurable Terrain Response, mis debüteerib värskes Defenderis. See võimaldab kogenud juhil seadistada valikud, mis vastavad kõige paremini just tema sõidutingimustele ja juhtimisstiilile. Samas identifitseerib süsteem värske autojuhi jaoks parima režiimi ja pakub seda vastavalt muutuvatele tingimustele. 

Uue maasturi kõrgus maapinnast võib olla seadistatud kuni 291 millimeetrini ning vedrustuse geomeetria on selline, et lähenemisnurk (approach), purunemisnurk (breakover) ja lahkumisnurk (departure) on vastavalt 38, 28 ja 40 kraadi. Defender suudab läbida 900 mm sügavuse veetõkke. Süsteemil Terrain Response 2 on ka elektrooniline veetõkke läbimise abiline.  


Ühtlasi on autosse integreeritud kontserni loodud unikaalne tehnoloogia ClearSight Ground View, mis võimaldab elektrooniliste silmadega näha kapoti alla, otse esirataste vastas olevat teepinda. 

Esialgu on Defender saadaval bensiini- ja diiselmootoriga, aga lähitulevikus lisandub veel laetav hübriidmootor PHEV. Samuti kaalutakse täiselektrilise Defenderi võimalust. 

Esimestele ostjatele pakutakse kaheliitrise töömahuga neljasilindrilist bensiinimootorit Si4 ja kolmeliitrise töömahuga kuuesilindrilist bensiinimootorit I6, mis genereerivad vastavalt 300 ja 400 hj.  Viimane komplekteeritakse niinimetatud MHEV-mootoriga, kus sisepõlemismootorile on täienduseks väikese võimsusega startergeneraator ja aku. 

Diiselmootoreidki on valikus kaks: kaheliitrise töömahuga neljasilindriline SD4 ja , mis genereerivad  vastavalt 200 ja 240 hj ning 430 Nm pöördemomendi. Muide, mõlema diisli kütusekulu 100 km kohta on vaid 7,6 l ja süsinikdioksiidi heide 199 g/km. 


Maasturis on esimest korda kasutusel uhiuus kommunikatsioonisüsteem Pivi Pro, mis on varustatud uue ülitundliku ja kiirelt reageeriva puuteekraaniga. Värskendatud tehnoloogia Software-Over-The-Air (SOTA) võimaldab kauguuendada koguni 14 erineva elektroonilise mooduliga tarkvara, laadides automaatselt alla ja installides vajalikud lisad.  

Defenderil on kontserni tavapärased varustuspaketid: S, SE, HSE, First Edition, Launch Edition ja Defender X. Ent klient saab oma komplekti isikupärastada veel nelja erineva paketiga: The Explorer, Adventure, Country ja Urban. Samuti on võimalik tellida ülimalt vastupidav kerekaitselahendus Satin Protective Film, mis kaitseb spetsiaalse kihiga värvkatet ja lakki.  

Maastike ja matkade armastajatele pakub Land Rover loomulikult kaugjuhitavat elektrivintsi, katusetelki, täispuhutavaid varjualuseid ja lisapagasi kaste. 

„Uus Defender tuleb müügile 128 riigis. See vastab kõikjal rangeimatele keskkonna- ja ohutusnõuetele. Uusimad tehnoloogiad ja traditsiooniline iseloom on võimaldanud luua tõelise maasturi kõigile uudishimulikele ja seiklushimulistele inimestele,“ märgib Jaguar Land Roveri kommertsjuht Felixas Bräutigamas.

Land Rover Defenderi 90 hinnad algavad 48 550 eurost, Land Rover Defenderi  110- 54 650 eurost.Eelmüük Land Rover Defener First ja Launch Edition on Eestis juba alanud. Esimesed autod jõuavad Eestisse aprillikuus.

TUTUVU LÄHEMALT >

© Inchcape Motors Finland Oy

Kas olete nõus andma tagasisidet, mis aitaks parandada meie kodulehte?

Land rover